Opsagt!

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Besvar
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Opsagt!

Indlæg af Bandit »

Jeg blev sgu sagt op i går - har slet ikke set det komme. :evil:
Jeg opfylder åbenbart ikke min stilling tilfredsstillende, mit fremmøde er ustabilt og så mangler jeg fleksibilitet!

Fatter slet ikke hvor de har det fra.
Jeg har besat samme stilling i godt 3 år med 4 forskellige ledere.
Min hovedarbejdsopgave har ikke ændret sig de sidste 2½ år og jeg har flere gange fået ros fra andre ledere, som jeg har hjulpet og supporteret.

Jeg har mødt op i uden for normal arbejdstid, når der var behov for det, men det fik jeg så at vide, ikke havde noget med fleksibilitet at gøre :?: :?:

Jeg har godt nok haft en venlig samtale med min leder omkring syge fravær for 8-9 måneder siden, men har ikke hørt noget fra det siden- før, altså, i går!

Opsigelsen er sendt til min fagforening til gennemsyn.

Men AAAARG, hvor føler jeg mig dog utilstrækkelig og som en fiasko lige nu.

Jeg ved godt at det bare lige skal lidt på afstand og jeg så bare skal op på hesten igen.
Har prøvet det før, men det er sgu bare træls.


Ved godt det ikke er rigtig bil-relateret, men havde lige behov for at komme af med det.
Ulven kommer, ulven kommer
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Opsagt!

Indlæg af Vyffe »

Kæft noget loooord med d! Lyder ikke som en helt reel afskedigelse du har været ude for. Der må ligge noget personligt bag.. Håber du kommer oven på igen.

Hvilken profession har du? Vi mangler ingeniører og teknisk duelige medarbejdere ved Siemens Wind Power :D
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Opsagt!

Indlæg af doktorfrank »

Hej din Bandit

…og hvis det ikke lige var nok at dele trængslerne her i dette, meget rummelige forum, er du velkommen til at kontakte mig i min egenskab af psykoterapeut/coach m.m. :
frank@in-spira.dk og 4011 2442
8-)
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Opsagt!

Indlæg af sussi »

Arbejdsgivere en somme tider nogle mærkelige nogen, det har jeg erfaret gennem over 50 år på arbejdsmarkedet, men glæd dig til du går på pension, så kan du blæse dem alle en lang march :lol:
Held og lykke med at finde et nyt job.
M.v.h. Sussi
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Opsagt!

Indlæg af Bandit »

Mange tak for de opmundrene ord. Desværre er der 25-30 år til jeg kan blæse arbejdsgiverne en lang march ;)

Jeg snakkede med fagforeningen i går.
Den danske lovgivning er indrettet sådan, at man ikke kan forhindre en virksomhed i at fyre en medarbejder - spørgsmålet er bare hvad det skal koste.
At jeg så slet ikke har lyst til at arbejde for nogle som ikke vær sætter mit arbejde, er så en anden sag.

Virksomheden (som jeg ikke ønsker at opgive navnet på) har selv oplyst at der er tale om en Usaglig fyring. De tilbyder mig 1 ekstra månedsløn som kompensation for dette.
Fagforeningen sagde at det normalt var i den størrelsesorden at en erstatning vil ligge i og at det derfor ikke kunne svare sig at køre sag mod dem.

Jeg fik også at vide at ud fra det jeg havde oplyst virkede det kraftigt som om at der var en, som ville af med mig.
Det kunne så være rart hvis virksomheden havde mandet sig op og givet den reelle begrundelse i stedet for at efterlade mig med en fornemmelse af ikke at slå til og ikke at kunne mit arbejde, men hvad kan en stakkels maskiningeniør med speciale i kvalitet gøre :)

Det var rigtigt rart at få den information fra fagforeningen, det løftede mit humør noget.
Jeg kan endnu ikke grine af det, men det skal nok komme :)
Jeg er så småt begyndt at informerer mine kontakter, i håb om at der er en åbning et sted.

I øjeblikket tror jeg ikke at jeg har behov for doktorens hjælp, men nu har jeg dit nummer og mail. Mange tak for tilbudet Doktorfrank (Thumbs-up-smily).
Ulven kommer, ulven kommer
ochrs
Indlæg: 29
Tilmeldt: lør 2. aug 2014 06:06
Geografisk sted: Fredericia

Re: Opsagt!

Indlæg af ochrs »

Det er i min mærkeligt. at de er flere år om at finde ud af at du ikke kan bruges, det siger squ mere om ledelsen i den butik
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4987
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Opsagt!

Indlæg af KMDTHY »

Skulle vel aldrig være B&O? De var hårdt ude med kniven onsdag....igen....
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Opsagt!

Indlæg af Bandit »

Har lige hentet mine sidste ejendele - det var hårdere end jeg troede det ville være :cry:
Det var mærkeligt at skulle overvåges, hvor jeg end gik og end ikke have mulighed for at åbne de døre jeg har brugt dagligt de sidste 3½ år, da mit kort er inddraget.

Det var ikke B&O - der har ikke været nogen fyrings runde i denne virksomhed, tvært imod.
Min leder fortalte for 2 uger siden at hun havde planer om at mande op i gruppen.

Det er også svært matematik
4 mand i gruppen, og der skal være flere. 1 er overflyttet til anden afdeling + Jeg er fyret = 2 mand i gruppen :roll:

Nu skal jeg så bare lige komme mig - bruge lidt tid min 1½ gamle datter, min dejlige kone og min "lille" Irske Ulvehund.
Jeg har 4 måneder til at finde ud af hvad jeg vil - og hvem ved, måske dumper der snart en fantastisk mulighed ned i skødet af mig ;)

Held og lykke med at finde en til at overtage mine arbejdsopgaver - jeg er ligesom den eneste der har arbejdet med det de sidste par år...kælling...:twisted:
Ulven kommer, ulven kommer
Michael Munk
Indlæg: 344
Tilmeldt: man 18. feb 2013 23:26
Geografisk sted: Hjallerup - Nordjylland

Opsagt!

Indlæg af Michael Munk »

Bandit skrev:Mange tak for de opmundrene ord. Desværre er der 25-30 år til jeg kan blæse arbejdsgiverne en lang march ;)

Jeg snakkede med fagforeningen i går.
Den danske lovgivning er indrettet sådan, at man ikke kan forhindre en virksomhed i at fyre en medarbejder - spørgsmålet er bare hvad det skal koste.
At jeg så slet ikke har lyst til at arbejde for nogle som ikke vær sætter mit arbejde, er så en anden sag.

Virksomheden (som jeg ikke ønsker at opgive navnet på) har selv oplyst at der er tale om en Usaglig fyring. De tilbyder mig 1 ekstra månedsløn som kompensation for dette.
Fagforeningen sagde at det normalt var i den størrelsesorden at en erstatning vil ligge i og at det derfor ikke kunne svare sig at køre sag mod dem.

Jeg fik også at vide at ud fra det jeg havde oplyst virkede det kraftigt som om at der var en, som ville af med mig.
Det kunne så være rart hvis virksomheden havde mandet sig op og givet den reelle begrundelse i stedet for at efterlade mig med en fornemmelse af ikke at slå til og ikke at kunne mit arbejde, men hvad kan en stakkels maskiningeniør med speciale i kvalitet gøre :)

Det var rigtigt rart at få den information fra fagforeningen, det løftede mit humør noget.
Jeg kan endnu ikke grine af det, men det skal nok komme :)
Jeg er så småt begyndt at informerer mine kontakter, i håb om at der er en åbning et sted.

I øjeblikket tror jeg ikke at jeg har behov for doktorens hjælp, men nu har jeg dit nummer og mail. Mange tak for tilbudet Doktorfrank (Thumbs-up-smily).
Hej
Jeg mener ikke at 1 måneds løn er nok for en usaglig fyring. Men det undrer mig
ikke at IDA fortæller dig at det er det. Mit indtryk af dem er at de vil gøre meget
for at undgå konflikter. Men det jo heller ikke dem som skal have kompensationen.

Men pyt med det. En maskiningeniør men mange gode år tilbage på arbejdsmarkedet får ikke lov at gå ledig længe.

Mvh. En ingeniørtillidsmand
Venlig hilsen
Michael Munk
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Opsagt!

Indlæg af Vyffe »

Ja et job skal du nok kunne finde igen. Jeg fik som nyuddannet fire jobtilbud ud af fem samtaler :-)
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Opsagt!

Indlæg af ph. »

Vyffe skrev:Ja et job skal du nok kunne finde igen. Jeg fik som nyuddannet fire jobtilbud ud af fem samtaler :-)
som hvad, i hvilke(n) branche?
Brugeravatar
Vyffe
Indlæg: 2661
Tilmeldt: tors 14. okt 2010 21:50
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Ølholm, Tørring

Re: Opsagt!

Indlæg af Vyffe »

Maskiningeniør - tre stillinger ved konsulenthuse og ved Siemens Wind Power og Vestas. Er ved Siemens Wind Power nu.

For at være helt ærlig, så fik jeg tilbudt to kontrakter, hvor jeg så sagde nej til videre forhandling hos to andre.
SOLGT 12/19 - Lupo 3L TDI 06/02 -'02 model - Kørt 403.000 km 11/18 - Chip til 88 hk - Fartpilot - Kopholder - Tonede ruder i bag.

SKROTTET 08/18 - Lupo 3L TDI 08/00 - Endte på 618.000 km
HamSjelv
Indlæg: 1845
Tilmeldt: søn 4. jul 2010 15:30
Geografisk sted: Syddanmark

Re: Opsagt!

Indlæg af HamSjelv »

Hejsa,

Øv osse - sådan en oplevelse kan godt gøre ondt på selvværdet.

Men når det så er sagt så er mit råd:

Kom op på hesten igen, hurtigst muligt. Det er dig, og dig alene der kommer styrket ud ovre på den anden side - din nu, tidligere arbejdsplads, er sat flere år tilbage.

Det synes at lyde som du er fritstillet/bortvist?


Sådan nogle M'er er i høj kurs derude på det danske arbejdsmarked; De er en mangelvare. Du er i job hurtigere end du kan sige Quidditch (citat: J.K. Rowling)

Vi er flere der er aktivt søgende efter M'er her i landsdelen..


/Claus
Qaxius
Indlæg: 1550
Tilmeldt: man 19. aug 2013 14:49
Geografisk sted: 4600 Køge

Re: Opsagt!

Indlæg af Qaxius »

Den kender jeg alt alt for godt.
Med et totalt smadret CV fra 3 lærepladser ( 1år hos en psykopat, 1år i en god virksomhed, som gik konkurs og så 1½år i et der blev ramt af krisen. )
Midt i 2. læreplads, der fik jeg en dreng født en del tid før tid, så alt var galt.
Manglende tarmudvikling, så den stod på 9 måneder med fuld kolik.
Herefter aftog det sig og da han var 4 fik han fjernet 2cm sort/død tyndtarm.
Oven i hatten, så viste det sig at knægten ikke var helt normal, og det endte med en "infantil autisme" diagnose.
Det bliver bedre....
2 år efter den første, får vi endnu en dreng ( før det gik op for os at storebror var helt ved siden af... ).
Lillebror bliver taget ud tidligere end storebror, så lille bror ikke ender med manglende forsyning og ender med en hjerneskade, som storebror.
Lillebror har så "kun" kolik i 3-4 måneder og ender så med for et halvt års tid siden at få en Svær ADHD diagnose ( som han nok har fra sin far og sin for tidlige fødsel ).

Jeg blev "svend" i 2009 med et fint 12 tal og var kun en karakter på den skriftlige eksamen fra at få fagets medalje, men jeg havde glemt min lommeregner derhjemme på eksamensdagen.....

Tiden efter min endte læretid, stod så på en masse skiftende jobs, pga konstant syge børn og manglende nattesøvn. ( for tidligt fødte har ofte et svagt imunforsvar ).

Nu her en del år senere er begge børn fine, men mit CV er jo totalt smadret, så jeg har været 1år i en vikarvirksomhed, som mester kørte i sænk med vilje for at slippe af med SKAT. Og røg så videre i et andet hvor jeg endte med at være i 2½år.
Nu er jeg så endelig kommet ind i en "normal" virksomhed og har været her en måneds tid.
Lovningen lød på "frem til 1. november", da vi har en større sag der slutter nu og der derfor frigives en del folk, til det spjældarbejde, som jeg sådan set går og laver nu.



Summen af det hele, er at jeg udemærket kender din indre følelse og kan personlig gange den med mindst 10, for jeg har sgu fået en del opsigelser, indtil jeg røg ind i vikarvirksomhederne.
i 2013 havde jeg så kun 5 fraværsdage, så nu har jeg endelige blod på tanden til at søge almindelige faste stillinger.
2013 endte også med omkring 320.000kr brutto, hvilket er udemærket for en mand i min situation og med min fortid, samt at jeg "kun" er elektriker.


Det jeg egentlig også prøver på at sige, er vel:
Det kunne ha været meget meget værre.
Du finder hurtigt et nyt arbejde og så er du videre i dit liv.
Se lyst på tingene og brug de 3-4 måneder på din datter og på at finde ud af præcist hvad du vil.
Mangler du et kursus eller 2, så tag dem og betal selv for dem.
Pengene er godt givet ud i sidste ende.

Held og lykke med jobsøgningen.
SOLGT - 2002 Lupo 1.2TDI 368.000km Sort / ICBM-4.800 / Focal PS165 ved bagsæderne / Døre lyddæmpet / Intet ekstra udstyr.
2009 Seat Ibiza 1,4 TDI eco Reference 190.000km Koksmetal / AP900 fartpilot / Focal PS165 foran, Audio System F2.300 lyddæmpning og 12" GTX DB Warrior
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Opsagt!

Indlæg af Bandit »

Jeg er medlem af Lederne. Har været i IDA, men var ikke videre imponeret af hvad de kunne hjælpe med og lederne koster knap 2500 mindre/år.

Jeg blev fritstillet med øjeblikkelig virkning. Det føltes mere som en bortvisning, men det er jo virksomhedens ret.

Tak for de mange tilkendegivelser.
Det er rart at vide at det ikke kun er mig der synes det var noget mærkeligt noget.
Ulven kommer, ulven kommer
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Opsagt!

Indlæg af Andreasf »

Op på hesten!
Ja, super nemt at sige, fra en der har været selvstændig i 13-14 år.
Indrømmet.

Vær glad for du er fritstillet.
Personligt ville jeg synes det var endnu værre at skulle gå rundt blandt kollegaer, vel vidende at de bliver - og jeg ryger lige om lidt.

Det er måske det du gerne vil lige nu, for at have noget at give dig til - men pludselig begynder du at tænke over, om det var en af dem, der ville af med dig - og det gør ikke noget godt ved stemningen.

Hvis en arbejdsgiver er ærlig i sin fyring, giver det dig grundlag for en sag mod dem.
Det er så selvfølgelig derfor, de ikke er det.

Det kan godt være du kan lide arbejdspladsen - men hvis den ikke kan lide dig, så er du klart bedre tjent med at arbejde et andet sted.

Qaxius;
Hatten af for du kan holde til det, især med de to unger - det kan være en meget ulige kamp, til tider.. :-)
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Opsagt!

Indlæg af ph. »

Bandit skrev:Jeg blev sgu sagt op i går - har slet ikke set det komme. :evil:
Jeg opfylder åbenbart ikke min stilling tilfredsstillende, mit fremmøde er ustabilt og så mangler jeg fleksibilitet!

Fatter slet ikke hvor de har det fra.
Jeg har besat samme stilling i godt 3 år med 4 forskellige ledere.
Min hovedarbejdsopgave har ikke ændret sig de sidste 2½ år og jeg har flere gange fået ros fra andre ledere, som jeg har hjulpet og supporteret.

Jeg har mødt op i uden for normal arbejdstid, når der var behov for det, men det fik jeg så at vide, ikke havde noget med fleksibilitet at gøre :?: :?:

Jeg har godt nok haft en venlig samtale med min leder omkring syge fravær for 8-9 måneder siden, men har ikke hørt noget fra det siden- før, altså, i går!
Fleksibilitet kan jo også være hvordan du reagerer når de kommer med nye/andre/uventede opgaver som du ..måske ubevidst.. signalerer at du ikke er interesseret i at tage.
ustabilt fremmøde kategori... jævnligt at komme 5+.min forsent, fredag,mandagssygedage...
men er det noget som de har skrevet blot for at få dig ud af vagten så er det jo i bund og grund ligegyldigt hvad de skriver da de ikke mener det ...blot finder på noget for at ha en begrundelse for at opsige dig
Brugeravatar
Bandit
Indlæg: 774
Tilmeldt: man 12. jul 2010 06:02
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Fjelstervang, Vestjylland

Re: Opsagt!

Indlæg af Bandit »

ph. skrev:
Bandit skrev:Jeg blev sgu sagt op i går - har slet ikke set det komme. :evil:
Jeg opfylder åbenbart ikke min stilling tilfredsstillende, mit fremmøde er ustabilt og så mangler jeg fleksibilitet!

Fatter slet ikke hvor de har det fra.
Jeg har besat samme stilling i godt 3 år med 4 forskellige ledere.
Min hovedarbejdsopgave har ikke ændret sig de sidste 2½ år og jeg har flere gange fået ros fra andre ledere, som jeg har hjulpet og supporteret.

Jeg har mødt op i uden for normal arbejdstid, når der var behov for det, men det fik jeg så at vide, ikke havde noget med fleksibilitet at gøre :?: :?:

Jeg har godt nok haft en venlig samtale med min leder omkring syge fravær for 8-9 måneder siden, men har ikke hørt noget fra det siden- før, altså, i går!
Fleksibilitet kan jo også være hvordan du reagerer når de kommer med nye/andre/uventede opgaver som du ..måske ubevidst.. signalerer at du ikke er interesseret i at tage.
ustabilt fremmøde kategori... jævnligt at komme 5+.min forsent, fredag,mandagssygedage...
men er det noget som de har skrevet blot for at få dig ud af vagten så er det jo i bund og grund ligegyldigt hvad de skriver da de ikke mener det ...blot finder på noget for at ha en begrundelse for at opsige dig
Det er begrænset hvilke nye opgaver der er endt på mit bord det sidste år. Har en enkelt gang måtte melde pas, da opgaven ikke var i overensstemmelse med hvad der var blevet beskrevet og nærmere var et temligt omfattende projekt. Jeg har meldt ud at at jeg ikke kan få det til at hænge sammen privat at skulle køre aften/ nat i en hel uge. Om noget af dette kan fortolkes som manglende fleksibilitet skal jeg lade være usagt.

Jeg har af min leder fået at vide at jeg selv styrede min arbejdstid. Nogle dage kom jeg måske 5 minutter over 7.00 andre dage 15 minutter i.
Jeg har været til læge med min datter 3 gange d. sidste måned (falsk strubehoste + 2x mellemørebetændelse).
Jeg er oppe på 4 sygedage efter sommerferien - ingen af dem var "mandags- /fredags" syge.

Vil tro min leder bare har set sig sur på mig - i forbindelse med årsafslutning og mål opfyldelse for en måneds tid siden, har hun modtaget 3 skrivelser fra andre ledere i virksomheden, som roser mit arbejde og den support jeg har ydet dem.
Ulven kommer, ulven kommer
Besvar