Et hjertesuk fra en gammel bitter mand.

Her kan du poste indlæg, der ikke passer ind andre steder - links til hjemmesider, sjov og spas, skriv en hilsen.
Brugeravatar
doktorfrank
Indlæg: 2310
Tilmeldt: søn 24. okt 2010 11:14
Geografisk sted: Ringsted

Re: Et hjertesuk fra en gammel bitter mand.

Indlæg af doktorfrank »

Jeg skal være medarrangør af en fest med 70er-udklædning her lørdag. Og det var på det tidspunkt, det for alvor begyndte at gå galt: Det er altsammen samfundets skyld. Hvis en 3L kommer i problemer, siger dens far: "Det må 3L-samfundet løse."
Jeg siger fra - FRA, FRA, FRA! At være 3L-ejer er et selvstudie-program. Og vi i "forældre-kredsen" udveksler gerne synspunkter og erfaringer ved forældremøderne. Men den primære indsats skal ligge hos "opdrageren".
Hvis nogen i kredsen føler sig misbrugt, er det vel ikke så kompliceret - Lad være med at tage problemet på jer, overlad det (som også andre har givet udtryk for) til én, der med glæde kaster sig ind i debatten/løsningen af problemet.
Eller kort sagt: FAQ'en er ikke problemet, FAQ'en er løsningen.
I familien: Lupo 3L -99/00, VW Lupo 3L -01, 2 x Audi A2 3L -02, VW Golf GTi 2,0 Edition One -89, Skoda Roomster 1.4 Tdi 85 Scout -07, VW Buggy.
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Et hjertesuk fra en gammel bitter mand.

Indlæg af KMDTHY »

Kim B Olesen skrev: Var der ikke noget med at KMDTHY kunne lave en bedre søgefunktion på forsiden ?
Mvh Kim
SÅ! Nu har jeg hurtig tilføjet ny søgning, det er dog ikke så pænt integreret endnu, men funktionen er der.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
diskoboy
Indlæg: 480
Tilmeldt: søn 13. jun 2010 09:59
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Et hjertesuk fra en gammel bitter mand.

Indlæg af diskoboy »

KMDTHY skrev:
Kim B Olesen skrev: Var der ikke noget med at KMDTHY kunne lave en bedre søgefunktion på forsiden ?
Mvh Kim
SÅ! Nu har jeg hurtig tilføjet ny søgning, det er dog ikke så pænt integreret endnu, men funktionen er der.
Nej, køn er den ikke :-)
Nu uden det grå lyn...
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Et hjertesuk fra en gammel bitter mand.

Indlæg af KMDTHY »

diskoboy skrev:
KMDTHY skrev:
Kim B Olesen skrev: Var der ikke noget med at KMDTHY kunne lave en bedre søgefunktion på forsiden ?
Mvh Kim
SÅ! Nu har jeg hurtig tilføjet ny søgning, det er dog ikke så pænt integreret endnu, men funktionen er der.
Nej, køn er den ikke :-)
:D Omend funktionel. Lidt kønnere nu. Nu er jeg ikke webudvikler, så jeg føler mig lidt frem :D :ugeek:
Tror lige jeg laver et testsite og modner det på den, i stedet for at gøre det live her :| :mrgreen:
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
diskoboy
Indlæg: 480
Tilmeldt: søn 13. jun 2010 09:59
Geografisk sted: Midtsjælland

Re: Et hjertesuk fra en gammel bitter mand.

Indlæg af diskoboy »

KMDTHY skrev: :D Omend funktionel. Lidt kønnere nu. Nu er jeg ikke webudvikler, så jeg føler mig lidt frem :D :ugeek:
Tror lige jeg laver et testsite og modner det på den, i stedet for at gøre det live her :| :mrgreen:
Hvis det stod til mig, skulle den op i samme niveau som logoet. Som det er nu (om den så er i h. eller v. side) ser mystisk ud syntes jeg.
Nu uden det grå lyn...
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Et hjertesuk fra en gammel bitter mand.

Indlæg af sussi »

Godt gået Klaus :D
Nu har "ALLE" brokket sig over at den manglede, skal vi så ikke bare være glad for at den nu er der :lol: :lol:
M.v.h. Sussi
C3 fell+ m.vejstribealarm-læsning af hastighedsskilte-fartpilot-centrallås-halogen baglygter-højdejusterb sæde m. varme-fuldautomatisk lys og viskere-split bagsæde-el-justerbare sidespejle m varme-LED kørelys-7” touch screen Mirror Link-Carplay Radio Connect Bluetooth USB-ratbetjening--automatisk klimaanlæg-el-sideruder for/bag-tågeforlygter o.m.a.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Et hjertesuk fra en gammel bitter mand.

Indlæg af ph. »

Kenneth skrev:
sussi skrev:
Kenneth skrev: Måske det er oversigten der skal omtænkes, og ikke brugerne der skal opdrages?
:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:
Hvad pokker mener du med det :roll:
Er det den alfabetiske oversigt i FAQ du mener :?:
Så er du da hjertelig velkommen til at forbedre den, :geek:
Jeg har ingen fornemmelse eller holdning til om det er FAQ´en der ikke fungerer, jeg analyserer blot. Hvis i gang på gang oplever at brugere spørger istedet for at søge, så er der måske noget der skal kigges på i forbindelse med formidlingen af søgefunktionen?
Jeg synes at den skal være NEM til at komme til ...Hvorfor ligger den ikke oppe i linien sammen med, eller i stedet for en af:
oss, søg, tilmeldte brugere
Eller:
vis ulæste indlæg, vis nye indlæg..
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Et hjertesuk fra en gammel bitter mand.

Indlæg af KMDTHY »

Har svært ved at se at den kan blive ret meget mere nem/synlig end der er nu :) kan da selvfølgelig lave teksten rød.


Planen er dog at flytte den lidt op aå den er på linje med banneret.
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Et hjertesuk fra en gammel bitter mand.

Indlæg af ph. »

KMDTHY skrev:Har svært ved at se at den kan blive ret meget mere nem/synlig end der er nu :) kan da selvfølgelig lave teksten rød.


Planen er dog at flytte den lidt op aå den er på linje med banneret.
??...Hvor er den da nu..??
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Et hjertesuk fra en gammel bitter mand.

Indlæg af sussi »

Hvad med et par briller ph :?: :lol: :lol:
Hvad med at flytte "søg" ud til højre for skrivefeltet, og droppe valgmulighederne, de kan jo alligevel ikke bruges til noget, da vi KUN har forummet, og ikke en reel hjemmeside.
M.v.h. Sussi
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Et hjertesuk fra en gammel bitter mand.

Indlæg af ph. »

Har prøvet med kikkert vendt i begge retninger
kan stadig ikke finde FAQ

eller jo den ligger på Boardindeks men der kommer jeg aldrig

Hvis i mener at FAQ bliver brugt for lidt så kunne det måske skyldes at andre ligesom mig kigger efter hjælp oppe i området ved oss (som sikkert kun bliver åbnet i håb om at det er Dét som er vejen til FAQ)
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Et hjertesuk fra en gammel bitter mand.

Indlæg af sussi »

Du skal bare skrive "FAQ" i det fine nye søgefelt ;)
det var det jeg troede, du ikke kunne finde.
Sussi
Kim B Olesen
Indlæg: 4801
Tilmeldt: tirs 15. feb 2011 12:37
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Fjerritslev

Re: Et hjertesuk fra en gammel bitter mand.

Indlæg af Kim B Olesen »

KMDTHY skrev:SÅ! Nu har jeg hurtig tilføjet ny søgning, det er dog ikke så pænt integreret endnu, men funktionen er der.
Sådan - godt gået :)
Brugeravatar
Andreasf
Indlæg: 1062
Tilmeldt: ons 3. aug 2011 23:20
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Nyborg
Kontakt:

Re: Et hjertesuk fra en gammel bitter mand.

Indlæg af Andreasf »

KMDTHY skrev::D Omend funktionel. Lidt kønnere nu. Nu er jeg ikke webudvikler, så jeg føler mig lidt frem :D :ugeek:
Bare sig til, det er jeg (og TV-nørd) ;-)
Touran 2.0 TDI 190hk DSG fra 2016. Polo 1.4 TDI 90hk DSG fra 2017. Blå up! 1.0 60hk ASG fra 2017. Grå AYZ fra 2003.
Brugeravatar
ph.
Indlæg: 2602
Tilmeldt: tors 1. jul 2010 13:59
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: 4990 /Sjælland

Re: Et hjertesuk fra en gammel bitter mand.

Indlæg af ph. »

må indrømme at jeg ikke forstår jer :!:
I bruger SÅ meget tid på at oprette en FAQ og så gemmer i den af vejen ...og brokker jer over at den ikke bliver brugt :roll: :roll:
havde Jeg brugt SÅ meget tid og energi på noget som jeg VILLE ha at alle andre skulle bruge som 1.ste valg simpelthen fordi det er nemmere end at spørge i forum Så havde den ligget oppe sammen med vis ulæste indlæg eller oss :ugeek:
og ja kan man ændre tekstfarve på den til rød eller sort med gul baggrund så havde jeg også gjort det :P

betragt FAQ som det slik der ligger ved kassen i netto
netto vil gerne sælge det men det sælger ikke NOK bagerst i butikken.... Derfor ligger det ved kassen
i vil gerne at brugerne benytter FAQ men den sælger ikke når den skal findes ude i indholdsfortegnelsen... Derfor SKAL den frem i lyset/ lægges sammen med oss eller vis ulæste indlæg
Brugeravatar
KMDTHY
Indlæg: 4985
Tilmeldt: lør 12. jun 2010 20:43
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Aarhus/Thisted
Has thanked: 1 time

Re: Et hjertesuk fra en gammel bitter mand.

Indlæg af KMDTHY »

sussi skrev:Hvad med et par briller ph :?: :lol: :lol:
Hvad med at flytte "søg" ud til højre for skrivefeltet, og droppe valgmulighederne, de kan jo alligevel ikke bruges til noget, da vi KUN har forummet, og ikke en reel hjemmeside.
M.v.h. Sussi
Hermed gjort. Måske nogle skal trykke F5 eller CTRL+R for at refreshe deres cache. Lavet ny side hvor resultaterne bliver vist, så det er bedre integret og man ikke havner udenfor sitet.

Har ligeledes lagt et link til FAQ/GUIDER i linje med OSS-SØG osv....
Andreasf skrev:
KMDTHY skrev::D Omend funktionel. Lidt kønnere nu. Nu er jeg ikke webudvikler, så jeg føler mig lidt frem :D :ugeek:
Bare sig til, det er jeg (og TV-nørd) ;-)
FEDT! Tak. Det husker jeg lige til næste gang 8-) :ugeek: :D
2005 Lupo 3L Sort|OE Fartpilot|Kopholder|Fjbt clås|Armlæn|AeroTwin for+bag|Vindafviser|El-ruder|LED Kørelys|Blaupunkt DAB|Webasto TTC m. fjbt+GSM start|W8 lys pakke
3,6L/100km Normal - 2,8L/100km Rekord, Lemvig<=>København
605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. :cry:
Brugeravatar
olefredrik
Indlæg: 294
Tilmeldt: ons 1. okt 2014 20:49
Geografisk region: Norge
Geografisk sted: 1389 Heggedal

Re: Et hjertesuk fra en gammel bitter mand.

Indlæg af olefredrik »

Jeg er ny og gikk i fellen med det samme: jeg leste ikke velkommst advarselen særlig godt :) fikk min tråd lukket osv men jeg gir ikke opp og gleder meg til å søke med det som søkes kan i FAQ :)... forumet er aldeles udmerket og jeg har til hensikt å bidra tilbake om jeg kan også med spørsmål. (ihvertfall med bilde av en 3L bil totalt nedsnødd :) hvor man begynner sin hyggelig tur med spade)

Det er ikke alltid like lett å følge en tråd eller guide, men om man supplerer med å lese andre steder i tillegg, lese verkstedboka, undersøke selve vognen, så lese guiden igjen går det, men så blir man jo taus i forumet :) jeg mener ikke at guidene er dårlige, tvert imot de er fantastiske, det er mere det at grunnkunnskapen er forskjellig hos oss i forumet, selve evnen til å spørre, forstå, søke, lese, eller kanskje helst i denne rekkefølge søke,lese,forstå,spørre :)

Tusind tak sålangt.

med venlig hilsen Ole Pottemager, fjell landet.
A2 1.2TDI VW T4 2.5TDI
"Det eksisterer næsten alltid et valg der fører deg videre"
Brugeravatar
sussi
Indlæg: 6146
Tilmeldt: man 14. jun 2010 19:29
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Holeby

Re: Et hjertesuk fra en gammel bitter mand.

Indlæg af sussi »

olefredrik skrev:Jeg er ny og gikk i fellen med det samme: jeg leste ikke velkommst advarselen særlig godt :) fikk min tråd lukket
Hej Ole
Det var ikke en advarsel, men en venlig velkomsthilsen :D
Grunden til din tråd blev lukket, var at du havde lavet 2 helt ens indlæg to forskellige steder.
Men velkommen på vores "lille" ydmyge board, håber du lære en masse her :D
M.v.h. Sussi
Besvar